26.November 2020

Nejdůvěryhodnější značka roku v kategorii obchodníků: Benzina Orlen

Retailová síť Benzina ORLEN v šestém ročníku soutěže o nejdůvěryhodnější značku roku potvrdila prvenství v České republice a získala prestižní titul už počtvrté v řadě. Lídr českého trhu uspěl po loňském spuštění co-brandingové kampaně akcentující příslušnost Benziny k mateřské skupině ORLEN. Se svými 416 čerpacími stanicemi a 25% tržním podílem je Benzina ORLEN největším hráčem v zemi. Do její slovenské sítě patří dalších 13 čerpacích stanic.

„Triumf v letošním ročníku soutěže Důvěryhodné značky 2020 nás těší v mnoha ohledech. Značka Benzina ORLEN je nejlepší v mnoha kategoriích trhu. Podle nejnovějších výzkumů je postavení značky na trhu stabilní a silné. Neustále rosteme z hlediska povědomí, kvality a důvěryhodnosti. Zákazníci vnímají naše produkty jako špičkovou kvalitu za dobrou cenu. Značka Benzina představuje přátelskou společnost, která je blízko svým zákazníkům a j​ejich očekáváním. Mezinárodní značka ORLEN je dobře známa jako inovativní a moderní společnost hledající nová řešení“ říká Tomasz Wiatrak, předseda představenstva skupiny Unipetrol, do které patří i Benzina. „Benzina v tomto hlasování spotřebitelů letos poprvé zvítězila po co-brandingu do barev mateřské skupiny ORLEN. Ocenění Důvěryhodná značka 2020 je ale také odměnou pro všechny pracovníky na našich čerpacích stanicích, kteří nyní obětavě a s maximálním nasazením pracují v první linii tak, aby pomohli udržet ekonomiku v chodu a zamezit šíření koronaviru COVID-19. Vážíme si rovněž přízně našich zákazníků, kteří respektovali přijatá opatření. I díky nim jsme na našich čerpacích stanicích nezaznamenali žádné nebezpečné situace.“


Mezi hlavní faktory úspěchu značky Benzina ORLEN patří dlouhodobé investice do rozvoje služeb pro zákazníky a modernizace stanic, které každoročně dosahují přibližně jednu miliardu korun. Benzina ORLEN se i nadále soustředí na rozšiřování konceptu rychlého občerstvení Stop Cafe. To je nyní dostupné na 310 čerpacích stanicích, což představuje tři čtvrtiny sítě. Právě občerstvení je nejrychleji rostoucím segmentem, jehož objem prodeje od roku 2012 narostl o neuvěřitelných 320 %.

Význam doplňkového prodeje se ukázal i během jarního mimořádného stavu, kde v souvislosti s utlumením mobility v zemi došlo k plošnému snížení prodeje paliv, nicméně právě doplňkový prodej zaznamenal meziroční nárůst o desítky procent. V tomto složitém období fungovaly naše čerpací stanice pro obyvatelstvo jako alternativní místa pro nákup zboží,“ přiblížil Marek Zouvala, ředitel sítě čerpacích stanic Benzina ORLEN. Lídr českého trhu od června navíc akceptuje na svých čerpacích stanicích stravenkové karty pro nákup občerstvení a potravin a na konci září rovněž spustil novou mobilní aplikaci „Benzina aplikace“ nabízející platbu za tankování paliva přímo u stojanu a věrnostní program. 
Soutěž „Nejdůvěryhodnější značka“ již pošesté zorganizovala společnost Atoz Marketing Services. Z jejího pověření oslovila agentura Nielsen v průběhu letošního léta a podzimu 4000 respondentů. Reprezentativní vzorek českých spotřebitelů hodnotil v on-line dotaznících více než 600 značek rozdělených do 65 skupin. V každé kategorii bylo na výběr maximálně 10 nejsilnějších značek z hlediska prodeje. Benzina ORLEN zvítězila v kategorii Nejdůvěryhodnější značky obchodníků v roce 2020, v dosavadních šesti ročnících získala prestižní titul již počtvrté v řadě.​

Kontakt: Pavel Kaidl, tiskový mluvčí, telefon: +420 736 502 520, email: pavel.kaidl@orlenunipetrol.cz